Waterbox - Experimenteer met Waterbeheer

WaterBox - Experimenteer met Waterbeheer
Technical Artist
Daan de Rond
Game Developer
Florian Varkevisser







Over De Game
WaterBox is een applied mobile game waarmee agrariërs kunnen experimenteren met waterbeheer op hun land.
Spelers planten gevarieerde gewassen en gebruiken irrigatiebuizen en sproeiers om hun bodemvocht op peil te houden
Uiteindelijk willen spelers hun oogst maximaliseren door goed middel van goed waterbeheer.
Achtergrond
Acacia Water bouwt een web/app platform wat agrariërs door middel van grafieken en voorspellingen inzicht geeft in waterbeheer gegevens van hun percelen.
Ons Concept
We pakken dit probleem aan door boeren een spel te laten spelen wat zich afpeelt op een simulatie van hun eigen perceel met echte data.
In dit spel kunnen agrariërs verschillende handelingen verrichten, zoals een sprinkler plaatsen, het graven van een irrigatie geul, etc. Ze kunnen de effecten van deze handelingen zien door gebruik te maken van een interactieve tijdlijn.
Hierdoor kunnen agrariërs beoordelen of ze correct hebben gehandeld.
Over Het Team
Dit spel is gemaakt in 6 maanden door 5 studenten
Van de HKU - Games en Interactie
Charly Hendriksen - Concept Artist
Joey Pang Kieuw Moy - 3D Artist
Julius de Blaaij - Game Designer
Van de Universiteit van Utrecht
Daan de Rond - Technical artist
Florian Varkevisser - Game Developer
