Gewoon Gedrag

The presenter has activated the presenter mode. Would you like to follow?
Follow presenter
You are following the presenter.
Stop following presenter

Gewoon Gedrag

Gewoon Gedrag is een kaartspel die de speler leert over hoe stimuli(ofwel triggers) invloed hebben op je gedrag.

Daarna kunnen ze zelf gedragskaarten en triggerkaarten gaan invullen om achter hun eigen gedragingen te komen. Als de speelsessie is afgelopen kunnen spelers een voornemens kaartje invullen en met zich mee nemen. Op de volgende speelsessie worden deze kaarten er zijn bijgehaald en de voornemens besproken.

Samantha van der Vijver hallo
Samantha van der Vijver hmmm
Samantha van der Vijver Live streamen is het hem niet,. ik beantwoord vragen in de chat.
Niels Ha Samantha, jammer dat de live stream niet werkt
Niels tijdens een latere sessie terugkomt
Niels ho...
Samantha van der Vijver Mijn internet kan het niet aan en de delay is daardoor aardig lang.
Niels vraag: kun je een voorbeeld geven van zo'n voornemen dat op een kaartje wordt geschreven?
Samantha van der Vijver Ik ga het later nog eens proberen.
Samantha van der Vijver als het kaartje snacks eten is zoals in het plaatje kan een van je triggers bijv. verveling zijn
Samantha van der Vijver Omdat je verveling niet makkelijk kan veranderen kan je als voornemen gezondere snacks in huis halen of geen snacks in huis halen.
Samantha van der Vijver Bijv. Trigger: Verveling, Ik ga geen snacks meer in huis halen, zodat ik kan afvallen
Niels hoe kwam je aan inspiratie voor de triggers?
Samantha van der Vijver De keuken in lopen is een trigger voor mij om in de kast te gaan kijken
Samantha van der Vijver Ik heb het boek genaamd Kleine Gewoontes Voor mijn inhoudsonderzoek gebruikt.
Samantha van der Vijver Het geeft een gedragsmethode waar triggers een belangrijke rol in spelen. Plus veel verhalen van mensen die die methode hebben gebruikt
Samantha van der Vijver Triggers zijn vaak kleiner dan je denk, bijv het kijken in de kasten als de de keuken in komt is een van mijn triggers. Ik hoef niet eens zin te hebben in eten.
Niels aahja, inderdaad. Dat is wel herkenbaar.
Niels die dingen sluipen je gedrag in zodat je ze soms zelf niet eens herkent
Samantha van der Vijver ik heb wat plaatjes toegevoegd, sinds ik het niet echt ander kan laten zien
Niels Dankje :) maakt het voor mij wel een stuk duideljker idd :)
Samantha van der Vijver Fijn! ik had geen idee hoe ik deze pagina het efficiënts in kan richten.
Niels Is nagelbijten een voorbeeld van een trigger?
Samantha van der Vijver Nagelbijten is een gedrag, de trigger zou misschien spanning kunnen zijn.
Samantha van der Vijver Het kan ook een trigger zijn als het weer in een ander gedrag doorloopt.
Niels Helder, dank, interessant om daar iets mee te doen in spelvorm!
Samantha van der Vijver vond ik ook, vooral omdat het hebben van een rede voor je gedrag helpt in het veranderen/verbeteren daarvan
Niels Is het in de basis ook bedoeld als applied game? Of als entertainment game met een applied lading?
Samantha van der Vijver Het idee was een combinatie van applied en entertainment. Maar het heeft nog wat meer spel elementen nodig om echt entertainment te zijn.
Samantha van der Vijver nu is het meer een spel als The { } And. Niet echt een spel meer iets dat helpt met elkaar en jezelf leren kennen.
Niels Ahja, dankje Samantha! Ik ga weer even bij andere projecten kijken. Veel succes nog!
Samantha van der Vijver Ik denk dat een deel entertainment kan komen door een uitdaging waarin je om absurde triggers te verzinnen. of zo veel mogenlijk triggers te verzinnen in een korte tijd, als minigames om mensen te helpen de triggers te vinden.
Samantha van der Vijver Jij ook!
Niels joe!
Marilla Leuk idee! Heg je BJ Fogg als beginpunt gebruikt of een andere inzet? En kan je dit ook spelen met andere mensen?
Samantha van der Vijver Het is bedoeld om met andere mensen te spelen. Ik had al een paar ideeën maar de theorie van BJ Fogg hebben het spel een duidelijke kan op geleid.
Samantha van der Vijver *kant
Samantha van der Vijver Ik vind het samen spelen belangrijk omdat andere dingen van je opmerken die je zelf niet ziet.

Games en Interactie applied game games en interactie showcase

^